martes, 18 de febrero de 2020

LA MEVA IDENTITAT DOCENT "FINAL"

Arribats a aquest punt, quan donem per finalitzades les classes del màster i passem a una altra etapa, toca reflexionar sobre quina identitat tenim com a docents en aquest moment. Tot i que la nostra identitat s'anirà modelant segons experiències viscudes, errors i aprenentatges, etc., sí que en podem definir una, donada en part per la formació rebuda durant el curs. És per això, que poso al títol la paraula final entre cometes, perquè penso que encara estem en el procés de formació de la nostra identitat docent. 
A la vida estem contínuament incorporant noves experiències i informació que formen la nostra identitat i que també, alhora la canvien, encara que és ben cert que tothom parteix d'unes bases que s'estableixen quan creixem a la infància.

Així doncs, si fem una revisió de quan vàrem començar el màster fins ara, trobem que al principi ens movíem per camins inclusius, entorns digitals, una pedagogia diferent basada en la repetició però amb TIC, que donava pinzellades d'un canvi en la metodologia i educació, però faltava informació per completar una nova educació.
Ara podem completar el puzle amb peces que faltaven: l'alumnat és capaç de regular el seu aprenentatge aplicant estratègies cognitives segons les seves necessitats. El professor ofereix un ventall de possibilitats per a aquests en un entorn personal i obert de recursos. També es manté una visió més cooperativa de treball, motivadora a partir d'aprenentatges basats en projectes i conceptes pràctics per al món real.

Tot això, i en bona part gràcies a les assignatures de Contextos Educatius i d'Investigació i Innovació, des del punt de vista d'orientadora sento que m'han dotat d'eines i recursos per poder ajudar a la inclusió de tot l'alumnat de les aules, així com millorar l'ajuda que necessiti l'equip docent a les seves classes. 
Posem com exemple l'eina Twitter: pot ser útil per la meva tasca orientadora, ja que hi ha tot una xarxa de professionals del meu àmbit que creen i comparteixen metodologies innovadores, avanços, formacions, etc. Al mateix temps, també podré contribuir a Twitter amb les meves experiències. La pròpia identitat queda reflectida en aquests tipus de xarxes, així com en altres recursos; tanmateix, la identitat també es formarà a partir de la comunitat influent al·ludida. Però, a Twitter hi té cabuda tothom (em refereixo a l'àmbit educatiu en aquest cas): professionals docents, famílies, alumnat, equips especialitzats, centres educatius... un entorn obert a l'abast de qualsevol amb informació actual... què més podem demanar?

Ara veurem si les properes experiències pràctiques que estan per arribar modelen la meva identitat orientadora, sens dubte l'enriquiran!

Al següent enllaç podeu trobar una vídeo-presentació de la meva identitat docent que espero us agradi:


https://view.genial.ly/5e4427aad2e2250ef09ac6f9/video-presentation-noelia

No hay comentarios:

Publicar un comentario