viernes, 15 de noviembre de 2019

Quin tipus de docent vull ser?

Al llarg del viatge que he realitzat durant els dos primers mesos de màster he arribat a una terra  "nova", amb una visió innovadora i positiva de l'educació. Dic nova entre cometes perquè crec que és de sentit comú anar canviant i adaptant-se als nous temps en tots els àmbits de la vida. Tanmateix si és nova comparada amb la que vaig viure a secundària. Sobretot a nivell tecnològic, ja que en les darreres dècades s'ha viscut un gran canvi: l'ERA DIGITAL.
Si fem una revisió de com aquesta ara ha invadit les nostres vides, trobarem múltiples adaptacions dins la societat, algunes de les quals ens poden suposar una comoditat i gran avanç. Però des del meu parer, en el cas de l'educació, com ja he fet referència en una altra entrada de blog, no s'ha avançat al mateix ritme. Els centres educatius s'han dotat d'ordinadors i derivats però la metodologia que s'utilitza no està del tot en consonància encara. Per una banda, el sistema educatiu presenta dificultats per modernitzar-se, falta de recursos, legislació que prové de sistemes antics i que ha patit pocs canvis, així com professors que tenen molta càrrega burocràtica, poc suport per iniciar nous projectes tant per part del sistema com d'alguns docents i falta de formació en general en TICs, entre d'altres. Tot això front a alumnes desmotivats, que necessiten que la seva curiositat sigui despertada, com ara ho fa Internet o mòbils i tablets.
Així doncs, si em plantejo quin tipus de docent vull ser, em sorgeixen diverses idees alhora que sentiments d'inseguretat davant el fet de si podré aplicar-les. Amb això vull dir que, durant el màster se'ns dóna una visió esperançadora cap a una educació inclusiva i innovadora, que crec que xoca amb la realitat que ens trobarem, la qual també han fet referència bona part de professors del màster. Però responent a la pregunta, vull ser un docent modern, motivador, que sigui competent digitalment que aprengui a treure el suc a les TICs i ensenyar als alumnes a que ho facin. Aportar a l'educació la força per impulsar noves iniciatives, riques en competències, com per exemple, aconseguir que els alumnes siguin agents actius i crítics en el seu aprenentatge. També que sàpiguen conèixer les fonts d'informació adequades, que utilitzin tècniques d'autoregulació per comprendre continguts, comparteixin la informació i contribueixin amb la construcció de tota la comunitat digital.

Encara queda bona part del viatge a terres desconegudes així que em prepararé per fer front a múltiples escenaris fins arribar a la Lluna (veure thinglink)!

https://www.thinglink.com/scene/1250410295310942210

No hay comentarios:

Publicar un comentario